Jeangu staat in pak met ‘Surinaams’ tintje op podium Songfestival

14
Jeangu staat in pak met 'Surinaams' tintje op podium Songfestival
Foto (c) Eurovision Song Contest.

Jeangu Macrooy staat tijdens de finale van het Eurovisie Songfestival in een pak met ‘Surinaams’ tintje op het podium. Onder andere het felle blauw van het pak, ontworpen door duo Sylvy ten Broeke en Lissa Brandon, verwijst volgens Team Jeangu naar zijn Caribische roots schrijft het Algemeen Dagblad.

De outfit van de in Paramaribo geboren zanger is volgens de ontwerpers geïnspireerd op de Indianen, de eerste bewoners van Suriname. De begeleiders van Jeangu dragen kleding die naar andere volkeren van de vroegere Nederlandse kolonie verwijst.

Zo draagt Jeangu’s tweelingbroer/zanger Xillan een outfit geïnspireerd door de Chinese cultuur, draagt Milaisa (artiestennaam A Milli) een Creools kostuum en heeft danser/choreograaf Gil Gomes Leal (artiestennaam Gil The Grid) een outfit die verwijst naar de Marrons, de nazaten van de tot slaaf gemaakte Afrikanen aldus de krant.

Jeangu trapte het songfestival-avontuur af met een spetterende eerste repetitie:

Bekijk ook:

14 REACTIES

  1. Heb je een TALENT:
    dan betekent; HARD je best doen.
    en deze JONGE MAN zal het ver schoppen.
    SUCCES.
    gemodereerd

  2. “Surinaams tintje”

    Het blaauw ziet er behoorlijk paars uit.

    Caraibische blauw is meer richting turquoise en de kleuren groen, rood en geel zijn eerder Surinaamse en Caraibische tinten.

    In de tekst hierboven mis ik de vertegenwoordiging van de Javanen en de Hindoestanen.

    Waarschijnlijk ver gezocht maar er schuilt bedrog in dit nummer.

    Jammer maar weer.


    Maak melding

  3. Denk eerder dat Jeangu met de kleurenkeuze van de kleding duidelijk wil maken dat hij van Indiaanse, Marron en Chinese afkomst is. Geloof echt niet dat hij onderscheid maakt tussen de verschillende bevolkingsgroepen van Suriname.


    Maak melding

  4. Hij weet tenminste wat hij wil en gaat ervoor.
    WEES ALTIJD JEZELF. SUCCES!
    gemodereerd

  5. Het stemmen van de deelnemende landen is altijd heel grillig en lijkt willekeurig.
    Ik verwacht er dus niet veel van.
    En ook al zou Jeangu winnen het zal hem niets opleveren qua betere producties, composities, wereldwijde erkenning en dus meer omzet.
    De laatste winnaar Duncan Laurence leek na zijn overwinning in 2019 van de Aarde verdwenen te zijn.
    De door hem beloofde geweldige eerste album kwam er nooit.
    Zo ook ging het met Ilse de Lange die met Willem Bijkerk in 2014 de 2e plaatst behaalde.
    Daar werd ook een hoop drukte over gemaakt door zogenaamde grote platen producers in Nederland. Toen er spijkers met koppen geslagen moesten worden was het weer bloemkolen met drollen kwaliteit. En daarmee moet je niet naar de Amerikaanse markt gaan.
    Als je de Amerikaanse markt kunt imponeren dan ben je wereldwijd ook binnen.
    De zogenaamde Nederlandse producers hebben als tieners in de jaren 70 allemaal in bandjes gezeten. Er word vaak spottend gezegd dat ze “wereldberoemd” in Nederland zijn geworden.
    En die figuren dachten dat ze daarom via bv. Sony Nederland eventjes een Nederlandse zanger/zangeres in de USA te kunnen lanceren terwijl ze niet eens muziekgenres uit elkaar konden houden.
    Daarom zijn door Nederlandse producers in de US aangeboden nummers nooit doorgebroken.
    gemodereerd

  6. Vandaag de dag geven deze figuren zich nog steeds uit als muziekproducers maar je ziet dat hun grootste bron van inkomsten, het aflopen van tv programma’s bij commerciële zenders is.
    Denk aan RTL-boulevard, x-factor, idols.
    En één zo’n wannabe mislukte producer zei nog dit jaar op de Nederlandse tv dat iemand als de zangeres Tabitha het niet zonder een muziekproducer (lees incompetente zak) zal redden.
    Het tegendeel is waar.
    Tabitha was op dat moment de meest gestreamde (spotify, Apple Music etc) Nederlandse artiest.
    Conclusie. Kwaadaardige jalousie maakte dat de man vals uit zijn nek ging kwaken.
    Het zijn dit soort producers (omhoog gevallen kelners) die de Nederlandse talentvolle muzikanten met wurgcontracten van hun geld beroven.

    Dus als Jeangu van zijn muziek wil leven dan zal hij het zelf in de US moeten uitzoeken. In Nederland komt hij nergens.
    Er zijn geen muziek producers in Nederland die talentvolle mensen via Amerikaanse contacten verder kunnen helpen. Ook het gebrek aan goede songwriters in Nederland helpt zangers en zangeressen niet verder.
    gemodereerd

  7. “Gomes Leal draagt een outfit die verwijst naar de Marrons, de nazaten van de tot slaaf gemaakte Afrikanen”

    ” . . de nazaten van de tot slaaf gemaakte Afrikanen . . . ”

    Beter is: de nazaten van de door Nederlanders tot slaaf gemaakte Afrikanen

    Waarom de tweede omschrijving beter is?
    Bij het lezen van de vage zin ” de nazaten van de tot slaaf gemaakte Afrikanen ” vroegen Nederlandse kenissen mij door wie zijn deze mensen tot slaaf zijn gemaakt?”.
    Surinamers hebben geen uitleg bij deze zin nodig. Maar blanke Nederlanders kennen vaak hun eigen geschiedenis niet, dus ook niet die van hun voormalige koloniën Suriname, Indonesië, de Antillen etc. Als ik dan zo’n onwetende blanke man of vrouw vraag wie denk jij dat er met slavenmakers of slavenhouders wordt bedoeld? Dan denken ze dat de huidige bewoners van Suriname worden bedoeld. Een antwoord dat getuigd van onwetendheid en desinteresse voor wat hun voorouders in het buitenland hebben uitgevreten.
    Maar dat heb je met burgers van landen zoals Nederland, de VS, het VK etc die denken dat de wereld alleen om hen draait en zich ook zo gedragen.
    gemodereerd

  8. Het stemmen van de deelnemende landen is altijd heel grillig en lijkt willekeurig.
    Ik verwacht er dus niet veel van.
    En ook al zou Jeangu winnen het zal hem niets opleveren qua betere producties, composities, wereldwijde erkenning en dus meer omzet.
    De laatste winnaar Duncan Laurence leek na zijn overwinning in 2019 van de Aarde verdwenen te zijn.
    De door hem beloofde geweldige eerste album kwam er nooit.
    Zo ook ging het met Ilse de Lange die met Willem Bijkerk in 2014 de 2e plaatst behaalde.
    Daar werd ook een hoop drukte over gemaakt door zogenaamde grote platen producers in Nederland. Toen er spijkers met koppen geslagen moesten worden was het weer bloemkolen met drollen kwaliteit. En daarmee moet je niet naar de Amerikaanse markt gaan.
    Als je de Amerikaanse markt kunt imponeren dan ben je wereldwijd ook binnen.
    De zogenaamde Nederlandse producers hebben als tieners in de jaren 70 allemaal in bandjes gezeten. Er word vaak spottend gezegd dat ze “wereldberoemd” in Nederland zijn geworden.
    En die figuren dachten dat ze daarom via bv. Sony Nederland eventjes een Nederlandse zanger/zangeres in de USA te kunnen lanceren terwijl ze niet eens muziekgenres uit elkaar konden houden.
    Daarom zijn door Nederlandse producers in de US aangeboden nummers nooit doorgebroken.

    Vandaag de dag geven deze figuren zich nog steeds uit als muziekproducers maar je ziet dat hun grootste bron van inkomsten, het aflopen van tv programma’s bij commerciële zenders is.
    Denk aan RTL-boulevard, x-factor, idols.
    En één zo’n wannabe mislukte producer zei nog dit jaar op de Nederlandse tv dat iemand als de zangeres Tabitha het niet zonder een muziekproducer (lees incompetente zak) zal redden.
    Het tegendeel is waar.
    Tabitha was op dat moment de meest gestreamde (spotify, Apple Music etc) Nederlandse artiest.
    Conclusie. Kwaadaardige jalousie maakte dat de man vals uit zijn nek ging kwaken.
    Het zijn dit soort producers (omhoog gevallen kelners) die de Nederlandse talentvolle muzikanten met wurgcontracten van hun geld beroven.

    Dus als Jeangu van zijn muziek wil leven dan zal hij het zelf in de US moeten uitzoeken. In Nederland komt hij nergens.
    Er zijn geen muziek producers in Nederland die talentvolle mensen via Amerikaanse contacten verder kunnen helpen. Ook het gebrek aan goede songwriters in Nederland helpt zangers en zangeressen niet verder.
    gemodereerd

  9. “Gomes Leal draagt een outfit die verwijst naar de Marrons, de nazaten van de tot slaaf gemaakte Afrikanen”

    ” . . de nazaten van de tot slaaf gemaakte Afrikanen . . . ” !

    Beter is: de nazaten van de door Nederlanders tot slaaf gemaakte Afrikanen

    Waarom de tweede omschrijving beter is?
    Bij het lezen van de vage zin ” de nazaten van de tot slaaf gemaakte Afrikanen ” vroegen Nederlandse kenissen aan mij, “door wie zijn deze mensen tot slaaf zijn gemaakt?”.
    Surinamers hebben geen uitleg nodig bij de genoemde zin. Maar blanke Nederlanders kennen vaak hun eigen geschiedenis niet, dus ook niet die van hun voormalige koloniën Suriname, Indonesië, de Antillen etc. Als ik dan zo’n onwetende blanke man of vrouw vraag wie denk jij dat er met slavenmakers of slavenhouders wordt bedoeld? Dan denken ze dat de huidige bewoners van Suriname worden bedoeld. Een antwoord dat getuigd van onwetendheid en desinteresse voor wat hun voorouders in het buitenland hebben uitgevreten.
    Maar dat heb je met burgers van landen zoals Nederland, de VS, het VK etc die denken dat de wereld alleen om hen draait en zich ook naar gedragen.
    gemodereerd

  10. Euro Songfestival is sterk onder invloed van occulte Satanisme!
    Goed opletten naar de symbolen bij de openingsceremonie.
    Laatste keer dat ik naar ee Euro S. keek, was van 2014, toen ook een homo/travestiet meedeed en ook won. Zijn liedje ‘Rise Like A Phoenix’ ging over occulte Satanisme, over het vrijkomen van het Beest uit de hel:

    The Phoenix represents the “dying god” that rises from the ashes and completes the capstone of the Illuminati Pyramid. It is the Antichrist New World Order taking over the Nations. Manly P. Hall describes that dying god and the pyramid in his book The Secret Teachings of All Ages. The Dying God shall rise again!

    Een typisch kenmerk van de Antichrist is, dat hij geen oog voor vrouwen heeft.

    Wat opvalt bij Jeangu M. is, dat hij de tekst samen met iemand anders heeft gemaakt, die ook andere Euro songs heeft geschreven. De tekst klinkt geheimzinnig en bevat het woord ‘goden’.

    Belangrijk te vermelden is, dat de zangers en de tekstschrijvers en de organisatoren en zelfs de directie niet bewust vd occulte invloeden zijn. Want die ‘gasten’ houden zich op de achtergrond. Deze ‘gasten’ bezitten bijna alles op aarde, booi.

    Voo de rest moet je zelf maar verder gaa onderzoeke.

    Wat is t toch diep triest met de mensen der aarde. Ze gaa niet op zoek naa de Waarheid, waardoor ze telkens maar kraaie, kraaie , kraaie.


    Maak melding

  11. Persoonlijk vind ik Jeangu een topzanger. Hij heeft een supermooie stem en inhoudelijk altijd goede en sterke teksten. Hij is een favoriet en hij zou zomaar het Songfestival kunnen winnen want hij heeft het talent ervoor. Ben trots op deze talentvolle Surinamer.
    gemodereerd

  12. @benny mooie reactie klopt wat je schrijft ook in tekensfilms cartoons duivels worden verheerlijkt. Ik wens Jeangu toch veel succes. San marino ook goed. Ik hoop het beste voor Jeangu.


    Maak melding

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.