Weggegooide sigaret veroorzaakt woningbrand

1
Weggegooide sigaret veroorzaakt woningbrand

Een smeulende sigaret heeft hedenmiddag brand veroorzaakt in een woning aan de Nieuw Weergevondenweg in Suriname.

De melding kwam rond 16.30u binnen bij de politie van Latour, die ter plaatse ging voor onderzoek. Het betreft een hoogbouw houten woning, die niet aangesloten was op het elektriciteitsnet en ook niet tegen brand was verzekerd.

Volgens een man die zich ter plaatse bevond, moest hij in opdracht van zijn moeder het huis slopen. Hij was bezig een sigaret te roken en zonder te kijken gooide hij deze vervolgens op oude kledingstukken, waardoor deze vlam vatte.

Binnen een fractie van minuten stond het huis in lichterlaaie. Een belendend pand, in deze een monteurszaak heeft wat schroeischade opgelopen. Ook enkele voertuigen hebben brandschade opgelopen.

De brandweer van Toekomstweg was ter plaatse voor bluswerkzaamheden. Er deden zich geen persoonlijke ongelukken voor.

1 REACTIE

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Vul alstublieft uw commentaar in!
Vul hier uw naam in

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.