In slaapkamer gegooide fles gasoline explodeert: twee broers raken gewond

4
vuur suriname

Een laagbouw woning aan de Awajastraat in Suriname is in de nacht van donderdag op vrijdag omstreeks 03.55u geheel afgebrand.
De Surinaamse brandweer ging na de melding ter plaatse. Het betreft in deze een woning die gedeeltelijk van steen en uit hout was opgetrokken, met een totale oppervlakte van 48 vierkante meters.

Brandweervoorlichter Xavier Rigters zegt in gesprek met Waterkant.Net dat het bedoelde pand in lichterlaaie stond, toen de brandweer ter plaatse arriveerde. Volgens Rigters wonen 3 broers daar. Ten tijde van de brand waren 2 broers te weten de 39-jarige B.A en 51-jarige N.A. aanwezig in de woning.

De 39-jarige liep 2de graads brandwonden op. Hij wist aan de brandweer te vertellen, dat hij lag te slapen toen iemand een fles met gasoline in zijn slaapkamer gooide, die tot explosie kwam.

Tijdens bluswerkzaamheden kreeg de brandweer te horen, dat de 51-jarige broer, die een paar meters verwijderd van de brand stond, was flauwgevallen en daardoor een barstwond aan zijn hoofd opliep. Beide broers werden per ontboden ambulance vervoerd naar de Spoedeisende Hulp.

Rigters zegt dat het huis aangesloten is op het electriciteitsnet, maar niet tegen brand is verzekerd. De brandweer heeft een gascilinder van 28lbs verwijderd uit het brandende pand.

De politie van Flora is belast met het onderzoek naar deze brandstichting.

4 REACTIES

  1. Het zal me niet verbazen als er paarse benzine vermengd met een wit poeder in de fles zat.
    gemodereerd

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Vul alstublieft uw commentaar in!
Vul hier uw naam in

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.