14-jarige Shailesh in Den Haag overleden na koolmonoxide in woning

5
brandende kaars RIP

De 14-jarige Shailesh is zaterdagmiddag 30 oktober overleden door koolmonoxidevergiftiging. Hij werd aangetroffen in een woning in Den Haag, met een hoge concentratie koolmonoxide. Het slachtoffer en een andere bewoner werden naar het ziekenhuis gebracht. Daar overleed de tiener.

Agenten kregen zaterdag omstreeks 14.00 uur de melding dat er in een woning aan de Melis Stokelaan iemand onwel was. In de woning troffen de agenten inderdaad een onwel persoon aan en startten samen met ambulancepersoneel direct de hulpverlening. Terwijl de hulpverlening in volle gang was, wezen metingen uit dat in de woning een hoge concentratie koolmonoxide aanwezig was.

Het slachtoffer en een andere bewoner werden direct vervoerd naar het ziekenhuis. Het 14-jarige slachtoffer is in het ziekenhuis overleden. Vijf agenten werden voor controle naar het ziekenhuis overgebracht. Na deze controle konden zij hun dienst voortzetten.

De brandweer heeft metingen verricht en drie woningen gelucht. Na nieuwe metingen bleek het CO-gevaar geweken. Het is nog onduidelijk wat de hoge concentratie koolmonoxide heeft veroorzaakt, forensische specialisten doen onderzoek.

Koolmonoxide, ook bekend als CO, staat bekend als een sluipmoordenaar. Je ruikt, proeft of ziet het niet, maar het is levensgevaarlijk. Als je het inademt kan dit ernstige lichamelijke gevolgen hebben. Jaarlijks overlijden in Nederland gemiddeld elf personen door koolmonoxidevergiftiging. Nog eens honderdvijftig mensen belanden in het ziekenhuis.

Meer informatie vind je op de site van de brandweer.

Bekijk ook:

5 REACTIES

  1. Jammer voor deze jongen, qua leeftijd kon hij mijn kleinzoon zijn De meeste mensen doe door CO vergiftiging komen te
    overleiden, zijn vaak mensen uit de tropen. Mensen van de tropen gaan eerder stoken als het weer een beetje fris begint te
    worden. Als de kachel niet goed werkt, en het huis potdicht is,
    dan is het solliciteren bij mijnheer Fiddie. Een goed werkende ketel (kachel) is van levens belang. Koolmonoxide is niet zichtbaar, en je ruikt het ook niet! ”Het is een sluip moordenaar” ik wens de familie en de overige mensen die hij kon, heel veel sterkte met zijn heengaan. (Laat altijd een luik of
    raampje, op een kier staan( VENTILEREN MENSEN ))

    sari tori

    Jacko
    gemodereerd

  2. R.i.p. veels te jong.
    Heeft men geen alarm hiervoor???
    Dit is een echte sluipmoordenaar.
    gemodereerd

  3. Nu het weer wat kouder word,word er meer gestookt,velen houden de ramen dicht om de warmte binnen te houden,waardoor de koolmonoxide niet afgevoerd word !
    Levensgevaarlijk.
    Arm kind,wat een verlies voor de familie !
    R.I.P
    gemodereerd

  4. Rectificatie

    Het moet overlijden zijn.

    @ Debby

    Ja dat hebben ze, is bij elk bouwmarkt te koop in NL.
    Simpel om te plaatsen: wel zo dicht mogelijk bij de ketel
    (kachel )(Koolmonoxide melder)

    sari tori

    Jacko
    gemodereerd

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.