Mogelijk brand gesticht in houten woning in Suriname

9
Mogelijk brand gesticht in houten woning in Suriname

Deze houten woning aan de Claudia Wensweg is dinsdagmiddag compleet afgebrand. De precieze oorzaak van de brand moet nog onderzocht worden, maar volgens omstanders zou er brand zijn gesticht in de woning. Waterkant verneemt dat er een vrouw verdacht zou zijn van de brandstichting.

Toen de Surinaamse brandweer bij de plek des onheils aankwam, bleek dat de woning reeds afgebrand en ingestort was. Volgens een woordvoerder zou het huis bewoond zijn door een man en zou de brand in een slaapkamer zijn begonnen.

Er deden zich geen persoonlijke ongelukken voor. De woning had geen eigen stroomvoorziening; er werd stroom afgetapt van een andere woning. Het pand was niet verzekerd.

De politie is nog bezig de exacte oorzaak van de brand te onderzoeken. Volgens de Surinaamse krant Times of Suriname bestaat het vermoeden dat er in het huis al eerder brand was uitgebroken.

- Advertentie -

9 REACTIES

  1. Het pand was niet verzekerd. Dus het was geen poging om de verzekering te beduvelen. Hebben we hier een piromaan aan het werk? Dan moeten wij hem of haar als zodanig identificeren voordst doden vallen.


    Maak melding

  2. Het ging er in de slaapkamer iets te heet aan toe. Ja als de vlammen eruit slaan begint het laken te schroeien. Jammer dat er weer een historisch pand verdwijnt. Mensen weten niet hoe ze met hun bezit moeten omgaan want de brandweer was veel te laat gebeld als alles al ingestort is. De bewoner zal zijn telefoon wel vergeten zijn om mee te nemen en ja als de kleren uit zijn dan vergeet je wel eens iets.


    Maak melding

  3. Er moet toch een wetgeving komen dat verplicht stelt dat nieuwe woningen een brand en rook alarm moeten hebben. Huizen die verhuurc worden moeten die apparaten ook hebben. Er moet gekeurd worden na het bouwen en voor het verhuren en perodiek daarna. Boeten wanneer ze er zijn.


    Maak melding

  4. Kortsluiting door het stroom aftappen en je huis is niet verzekerd. Deze sjoemelaars leren het niet.
    Waarom niet zelfstandig energie aanvragen en betalen?? Wat een vuile streek. Boontje komt om zijn loontje.Hopelijk ruimt deze bewoner, al zijn rommel op een nette manier op. Niet ergens je afval gaan dumpen. Bewustwording campagnes in het leven roepen en mensen bewust maken dat het zeer belangrijk is, dat mensen een begrafenis,inboedel,woon en aansprakelijkheidsverzekering afsluiten.
    Jammer.


    Maak melding

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.