Zevende Nationale Kindergebedsdag in Suriname

13
Zevende Nationale Kindergebedsdag in Suriname
Kinderen bidden in Suriname - Foto (c) Weid mijn Lammeren.

Vandaag wordt in Suriname de zevende Nationale interkerkelijke Kindergebedsdag gehouden in de Congreshal. Door te bidden ontvangen kinderen hoop en kracht, en leren zij om hun zorgen te delen en los te laten, aldus de organisatie stichting Weid Mijn Lammeren.

Deze Kindergebedsdag wordt in samenwerking met het Ministerie van Binnenlandse Zaken georganiseerd door de stichting . Minister Mike Noersalim zal aan het eind van de gebeden de kinderen toespreken.  

Weid Mijn Lammeren verheugt zich op een recordaantal inschrijvingen van 310 kinderen en begeleiders uit verschillende districten.

- Advertentie -

13 REACTIES

  1. Goed initiatief. Kinderen horen op te groeien in een veilige omgeving. Vaak is dit niet het geval in ons land. Leren bidden en de Almachtige God vragen om hulp en bescherming is hard nodig. Hoop dat zij ook beschermd worden door Gods Engelen.
    Ook het leven is hard voor kinderen die niet om het leven hebben gevraagd. Ik bid met deze kinderen mee. Hoop dat ook op elk kind zijn/haar schouders een beschermengel aanwezig is op hun schouders waar zij ook heen gaan.
    God Bless.

  2. Ik vind klinkklare indoctrinatie en manipulatie van kleine kinderen. Daarmee belemmerd en perkt zo’n in zijn ontwikkeling. Dat kind neemt zo een spook sprookjes verhaal mee in haar ontwikkeling. Jezus van Columbia is een zeer wrange sprookje van de witte man die daarmee het zwarte ras heeft onderworpen voor eigen gewin. Honderden jaren nemen de domme zwarte dit doctrine om hun bloed eigen kinderen in dit Jezus kunu te storten. Afschaffen de hele Christus rotzooi van Columbia.

  3. Waste of time. Liever gaan die kinderen kijken naar een wetenschappelijke documentaire van Nat. Geo, Discovery channel of History channel dan leren ze ook wat i.p.v. zich met dit soort onzin bezig te houden waar je absoluut niets van leert. Religie is opium voor het volk.

  4. Religion is the opium of fools (Marx). Ze beter jong te verslaven denken ze. Want adequate kinderbijslag, speeltuinen, bibliotheken, zwembaden, met een volle buik naar school, veiligheid op school, en kunnen rekenen op 3 maaltijden per dag kunnen ze niet voorzien. Herinvoering van schoolgeld wel.

  5. De discipelen waren bij Jezus en bij die gelegenheid liet hij eens een boom verdorren. Ze vroegen zich af hoe dat kon. Jezus zei dat het geloof van hen niet toereikend was. We leven in een wereld waar mensen niet in of op God vertrouwen. Maar degenen die hun geloof vasthouden en waarlijk bidden voor het goede, ongetwijfeld zullen hun gebeden verhoord worden. Zo ook de kinderen. Jong gewend is oud gedaan. God is wel een beetje moe geworden. Geef jezelf ook een duwtje in de rug of laat anderen dat doen.

  6. In SU kan je op 2 manieren op een ‘legale’ wijze snel rijk worden. Via de politiek wanneer je in het machtscentrum belandt of via de religie en dan met name als pastor/apostel/profeet bij de oplichtende handjeklapkerken.
    Voor mij is het duidelijk dat georganiseerde religie niets meer is dan een money making business en een manier om anderen te onderdrukken of afhankelijk te maken.

  7. Liever bidden ze dan de hele dag op FB of waterkant te kletsen als jullie.
    Breng jullie kinderen naar Maccie of laten ze hele dag over straat rennen en een last worden voor anderen.
    Ik zie ook kleine kinderen die met zweepslagen de koran moeten leren.

  8. Ram Singh 15:34
    “Opium of fools” dat is niet wat Marx zei. Ga eerst je huiswerk doen voor je reageerd.
    Trouwens Marx was misschien wel geleerd maar toch O zo onwetend. De mens vertellen dat er geen God bestaat zie ik als opium voor het volk, ze dom proberen te houden.
    Ik zie de kinderen liever bidden dan mensen beroven.

  9. Er komt geen manna uit de hemel vallen. Leren jullie die dat, vertel ze dat ze hun best op school moeten doen
    de handen uit de mouwen steken. En dat de kinderen gerespecteerd worden en zij dat ook doen.

  10. Ik hoop dat jullie bidden voor en dat jullie gebed zal worden verhoord, dat jullie ouders tot inkeer zullen komen om niet te stemmen op partijen die jullie in jullie lange toekomst veroordeelt tot torenhoge schulden en voedsel pakketten, waarvoor jullie in de rij voor zullen moeten staan, diverse capriolen zullen moeten uithalen.

    En dat als ze fit niet doen, de dood van armoede en verpaupering hun mag treffen en n iet jullie die nog niet in staat zijn der juiste keuze te maken en wellicht zullen worden opgevoed om nooit de juiste keuze te maken.

  11. Je kan kinderen beter leren bidden zodat ze ook spiritueel bezig leren te zijn. In sommige religies leren kinderen al relatief vroeg vasten, zodat het op latere leeftijd makkelijker wordt om mee te doen met het vasten en andere religieuze zaken. Bidden is altijd beter dan klagen toch.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.