Home Onderwerpen Gezondheid De Telegraaf blundert met artikel over Singh Varma

De Telegraaf blundert met artikel over Singh Varma

9

De Telegraaf publiceerde donderdag jl. een artikel waarin zij beweerde dat oud-Kamerlid voor GroenLinks Tara Singh Varma financiële steun van het rijk zou eisen om de rechtszaken te betalen die zij voert tegen een aantal huurders van haar Amsterdamse panden. Dit bericht werd door diverse media klakkeloos overgenomen.

Het ging om dit artikel:

Singh Varma wil geld van rijk voor rechtszaken

door Menzo Willems

DEN HAAG – Het omstreden oud-Kamerlid voor GroenLinks en huisjesmelkster Tara Singh Varma, strijdt tot aan de hoogste rechter voor financiële steun van het rijk om de rechtszaken te betalen die zij voert tegen een aantal huurders van haar Amsterdamse panden.

Varma, die als Kamerlid kanker voorwendde en in opspraak is geweest om diverse financiële schandalen, werd vorig jaar rechtsbijstand geweigerd omdat zij volgens de Belastingdienst voldoende vermogen bezat om haar juridische procedures zelf te betalen. Tegen deze beslissing van de raad voor de rechtsbijstand ging het ex-Kamerlid dit voorjaar in beroep bij de Amsterdamse rechtbank. Nadat zij ook daar bot had gevangen, probeerde zij het gisteren bij de Raad van State. De bezitster van een groot aantal panden in Amsterdam voerde aan dat zij schulden heeft en hoge hypotheeklasten. Daardoor heeft zij naar haar zeggen geen cent te makken om rechtszaken te voeren tegen enkele huurders, met wie zij geschillen heeft over onder andere de hoogte van de huur, schade aan de woningen en onderhuur.

Dit nieuwsbericht klopt echter niet en De Telegraaf moest toegeven dat ze dit ten onrechte had bericht. Degene die het hoger beroep had aangespannen, heeft vrijwel dezelfde naam maar is niet het voormalig kamerlid. Vandaar deze rectificatie van De Telegraaf.

9 REACTIES

  1. Inafsabie
    Grappig, de krant die beweert dat zij ziekelijke leugens verspreidt, verspreidt nu zelf ook Ziekelijke leugens... Go figure!
  2. Pibull
    Ze zijn in hun startblokken om gekleurde mensen zwart te maken!!!! rectificatie was vast niet op de voorpagina???
  3. Glenn
    De telegraaf bericht nooit anders Vooral wanneer het om Suriname gaat Surinamers kijk dus uit bij het kopen van uw krant. N..n,N,,,t deze krant mee. Glenny
  4. Janny
    Ik zou aan alle Surinamers willen zeggen "EERST DE BOEL ONDERZOEKEN VOORDAT MEN GAAT REAGEREN". Zo krijg men alleen maar negatieve berichten over een ander. Als men "Surinamers" kapot willen maken is het ook zo gebeurd. Trouwens ik heb nooit van de telegraaf gehouden, dit om hun leugens en het feit dat ze alles verdraaien. Janny
  5. takroe koranti
    Deze krant staat bekend om haar racistische gedachten goed betreft surinamers, antillianen en marokkanen. Ze hebben het helemaal niet op seedorf.
  6. Djogo
    De Telegraaf is niet de krant van wakker Nederland zoals ze beweren ,maar van bekrompen Nederland!! Ga maar terug naar 1940-1945 dan weet men dat men hier te maken heeft met NSBers in schaapskleren!! In de 70tiger jaren waren surinamers voorpagina nieuws, wat is vervangen door marrokkanen!! De Telegraaf is de onderbuik van Nederland!!