Home Onderwerpen Media en literatuur Klacht Suriname over RNW afgewezen

Klacht Suriname over RNW afgewezen

1

Verslaggever Sam Jones van de Wereldomroep heeft zorgvuldig gehandeld bij een reportage over abortus in Suriname, en heeft de privacy van patiënten niet geschonden. Dat is het oordeel van de Raad voor de Journalistiek over een klacht van het Surinaamse ministerie van Volksgezondheid.

In de reportage was een telefoongesprek te horen tussen een gynaecoloog en de directeur van het ministerie van Volksgezondheid, Marthelise Eersel. Volgens het ministerie had Jones geen toestemming om dit gesprek op te nemen. Daarnaast zou de privacy van patiënten zijn geschonden doordat te horen was dat patiënten werden omgeroepen.

Volgens Jones en de Wereldomroep was zowel de gynaecoloog als de directeur ervan op de hoogte dat hun gesprek werd vastgelegd. Ook zegt de Wereldomroep dat de privacy van de patiënten niet is geschonden. De Raad voor de Journalistiek is het daar mee eens, en heeft de klacht van het Surinaamse ministerie afgewezen.

1 REACTIE

  1. Djamoe
    Laat het ministerie liever hun inspanningen doen mbt de corruptie op het ministerie. Doe wat voor het volk van Suriname. Ik rust Djamoe